No tak já vždycky HP systém chápal jako abstraktní vyjádření okamžitých následků zranění a složitosti jeho příští nápravy.
Říznutí žiletkou do zápěstí nadělá okamžité i krátkodobé škody minimální, pomineme-li zničené textilie, bolest také nijak zvlášť trýznivá, ošetření takového zranění je triviální, takže ano, je to jen za 1 HP.
Na druhou stranu - tepenné krvácení, kdy Tvoje tělo opustí 1dl krve za deset vteřin (což v překladu znamená, že jsi do... počítám... dvou a půl minut instant death, přičemž velice rychle začneš slábnout, motat se Ti hlava... ok, sval je proseklej jen lehce a je to jen na ruce, ale krve je okolo jak na zabijačce a ta krev v Tvym těle začne prostě velmi rychle a velmi citelně
chybět, takže i takovéhle sknutí může být klidně za polovinu nebo tři čtvrtiny HP jen to hvízdne.
Stejně tak když Tě někdo praští kladivem do ruky... ok, je to ruka... nic moc, svalům to moc neudělá, kost to maximálně zlomí. Maximálně. Když máš štěstí, tak to bude čistá zlomenina, kterou si uvědomíš až po boji, to je za trochu HP - nic moc teď, ale pak to budeš muset složitěj léčit a když v boji dostaneš ránu na totéž místo tak to nebude moc ok... NA DRUHOU STRANU - taková rána může kost taky dobře zrasit, tříštivá zlomenina s podélně naprasklou kostí, odštěpky ve svalech, kostní dřeň a tuk z kosti rovnou do porušené tepny způsoběj an-blabla-ii (mám to někde v poznámkách k anatomii), okamžitá bolest jak kráva, setmí se Ti před očima, agónií jsi neschopnej prakticky cokoliv dělat vyjma řvaní následujících pár hodin a jsi i s moderní medicínou prakticky na okamžitou amputaci, enjoy - to je takové zranění do ruky za 5/6 HP. A ano - je to epic fantasy a hraješ hrdinu - to je důvod proč se nesvalíš v řevu a agonii na zem neschopnej čehokoliv ale budeš mít pořád tu 1/6 HP a budeš moct útočit tou druhou rukou, protože hrdinně přemůžeš tu bolest která by jiný lidi zabila jenom tim šokem.