Definuj úplně XD
Ne jako, proti tomu dobrodružství mám určité výhrady:
- Je velmi "dramatizované." Spousta klíčových událostí tady (imo) nesmyslně čeká, až se hrdinové uráčí pohnout zadkem tím směrem. Například Gundren může trávit celé týdny (!!!) pohozený v bezvědomí u Grola jen proto, že se družina nejdřív rozhodne oběhat Thundertree atd, což dobrodružství aktivně podporuje rozdáním vedlejších questů pregen postavám.
- Minimálně pracuje s frakcemi, a když tak dost nesmyslným způsobem. V dobrodružství je zahrnuta vždy právě jedna postava náležející určité frakci jako jsou Harpeři apod. Každá má quest, za jehož splnění "si vyvolí postavu která nejvíce splňuje požadavky jejich frakce a nabídnou jí členství." Jako vážně, to je jak veletrh škol na kterym rovnou můžete dělat přijímačky, jen o tom celou dobu nevíte. Jako je tam nějaká zástěrka vlastní agendy, ale prostě mi to celé přišlo velmi umělé.
- Nemá tipy na scaling. Většina dobrodružství (HotDQ určitě) je pro 4 postavy a prezentuje tipy jak si poradit s více či méně kusy. Tady jsem nic takového nenašel, až na tu zmínku o 4. úrovni v poslední kapitole. Gamebook-playtest se ukázal být dost zavádějícím, protože sólo člověk prostě řeší problémy jinak - nebyl jedinej mob proti kterýmu bych nejdřív nevypálil celou škálu stealth-persuasion-deception-intimidate (a toho illusion cantripu - Arcane Initiate feat ftw) než došlo na důležitost +4 Dex a dual wieldu.
Podtrženo sečteno - od začátku jsem věděl, že "as-written" jsou události jedině v den startu dobrodružství. Jak plynul čas, přemýšlel jsem co se zatím mohlo stát na klíčových místech, která přibývala jak je postavy navštěvovaly nebo se o nich dozvěděly (např. Gundrenův osud se měnil prakticky od začátku, příběh draka a jeho kultu v Thundertree opravdu odstartoval kdy měl, protože tam mi ta "dramatizace" nesmyslná nepřišla.) Frakční questy jsem vynechal, protože jsem předem věděl že půjde o oneshot. Jen Zhentarim mam prostě rád a navíc přispívali pletichami, tak jsem dokonce rozšířil jejich řady. Souboje jsem nemodifikoval vůbec, protože jsem z vlastní zkušenosti znal obrovskou moc zavřených dveří a, popravdě řečeno, byl trochu frustrován tím že Val ze všech dělá Sněhurky.
Neříkám že jsem to vedl úžasně, ale sám jsem s příběhem celkem spokojen (až na ten předčasný konec, no, stane se).
Jináč co se Matiho týče, myslím že schvaluje skoro všechno. Dokonce čím šílenější tím lepší (je to ten člověk co vyrobil postavu anglického džentlmena cestujícího po různých světech, který měl v clothu vyšší AC než paladinka v magické Godsteel armor.) Featy jsem si včera prošel a chci jich taky spoustu, ale Dragon Breath, bichezz! ;P