Kdybyste chtěli, můžete použít i ty mé licence GM+Players.
Jako tankové jsou v 5e hlavně barbar a paladin. Paladin to táhne přes vysoké OČ a magické buffy, barbar přes odolání a hromady životů. Nižší OČ je pro barbara (hlavně na vyšší úrovni) naopak výhoda - zuří, dokud útočí nablízko či dokud dostává zranění. Vysoké OČ by barbara odsoudilo k tomu, že by kvůli zuření musel neustále útočit nablízko a nemohl by se rozzuřit už dopředu (dál od protivníka), což je opět nevýhoda hlavně na vyšší úrovni, kdy má během zuření větší rychlost chůze.
Končili jsme teď RoD a barbar na 10. úrovni byl už výzvou i pro démonického pána. Protivník sice zdánlivě pořád zasahuje, ale barbar si všechno zranění dělí dvěma (na vyšší úrovni všechna kromě psychického, dokonce i magická) a při jeho ohromném množství životů je to tank jak řemen. K tomu ještě během zuření výhoda na ověření Síly (sražení k zemi, uchvácení, odtlačení apod.) - je to zkrátka drsoň, jak má být.
Eist: Díky! Zásilka z Amazonu ještě nedorazila, tak je aspoň co studovat. :)