To bude určitě vina toho slunečníku.
Toliko řečeno, mounted combat mi přijde divnej, minimálně podoba uvedená v Player's Handbook, a rozhodně je to něco na co bych já osobně nahodil nějaký houserules (nemám DMG tak nevim jestli něco takovýho neexistuje).
Především: když chci ovládat koně, jak je to s akcema? Osobně bych každý kolo kdy chci ovládat koně chtěl Use object akci (tzn. tu "zadarmo," pokud je to jediný objekt se kterym interaguju), přičemž bych dovolil i jiný akce vyjma vyjmenovaných (Dodge, Disengage, Dash) ale za cenu Animal Handling checku pokud na to ten kůň není trénovanej (útočení s obyč koněm, naopak u warhorse bych to neřešil). Jo a samozřejmě aspoň jednu volnou ruku, jinak +check nebo zvýšení DC :D
Zadruhý mi zejména u válečnýho koně přijde pitomý že může útočit jen když ho neovládám. A pak si samozřejmě dělá co chce. Jako wtf? Je to válečnej kůň a ta DPS je zejména na nižších levelech fakt neskutečná. Zrovna tomuhle bych jako houserule dovolil útočit i pod kontrolou s jedinou restrikcí, a sice že páník nemůže útočit nablízko na stejný cíl pokud projde ten knockdown.
Což nás přivádí na útok na věci menší než kůň. S tím featem na boj v sedle má člověk výhodu na útoky proti věcem menším než kůň samotnej, což, eh, budiž. Ale myslím že dát nevýhodu na útoky ze sedla obouručními zbraněmi a štítem je fér (a to obouručníma vždycky, štítem na menší věci; a prone bych zakázal úplně) v rámci jistého realismu. Samozřejmě to tak bejt nemusí, ale je to typ rulingu kterej považuju za rozumnej, i když to znamená že pokud budu mít koně v boji, nebudu bojovat z jeho hřbetu páč mám 2-handed build :D
~A different part of Wall of Text~
No a teď k méně hádacím věcem:
1) EXPEDICE: Pokud chcete se současnými mainy stihnout ještě nějakou z nízkolevelových Expedic (možná napíšu nějaký článek kde je lehounce rozpitvám), máte takřka poslední šanci, postavy nad lv 4 už do nich nesmí.
2) LMoP: Pokud chcete cestou do Naerytaru (nebo spíš po něm, protože Fendelin je nad Mere of Dead Men) zajít dořešit LMoP, můžete, ALE počítejte s tím, že si nenechám sebrat své pletichy. Orkové si snadno smlsli na městečku jehož jediná ehmdomobranaehm byla vyhlazena družinou, "Pavouk" má pod kontrolou důl (a zombie dobrodruhy? Gotta love necromancers) a část kultistů (druhá část kult opustila) se domluvila s drakem v Thundertree a dělá... něco.)